MOUNTAIN ACADEMY 01/2024

23.06.2024

První díl letošního seriálu našich unikátních Mountain academy je za námi. Byl to fajn týden, protože jsme lezli, stoupali, motali uzlíky, tahali z trhlin celých šest dní v kuse a počasí si s námi i krapet pohrálo. A na závěr ta hra byla hodně výživná 😊

PONDĚLÍ 24. 6. 2024
Dnes nás čeká výstup na první čtyřtisícovku, na Weissmies (4 017 m). Parádní podmínky, museli jsme udělat novou stoupu v nejprudším úseku, ale nakonec končíme zhruba v půlce …

ÚTERÝ 25. 6. 2024
Dnes se má počasí okolo poledne výrazně zkazit. Míříme proto na Lagginhorn (4 010 m), jen na spodní část, kde chceme potrénovat vedení na „krátkém laně“. Předpověď opravdu vychází a my se tak po poledni za lehkých přeháněk vracíme zpět.

STŘEDA 26. 6. 2024
Dnes nás čeká nový výstup na naší první čtyřtisícovku, na Weissmies (4 017 m). Parádní podmínky, tentokrát skvělý výstup, jen jsme nahoře krapet vykosili

ČTVRTEK 27. 6. 2024
Dnes parádní túra mířící na Jegihorn (3 206 m). Pevná skála, parádní lezení, ... Užíváme si lezení a naprosto vyhřátých skal, jak to jen jde.

PÁTEK 28. 6. 2024
Počasí člověk zatím neporučí, trénink v naší hale, ale také průvodce, mapy, GPSky, …

SOBOTA 29. 6. 2024
Čeká nás naše oblíbená a jedinečná část akce - skoky do ledovcových trhlin a následná záchrana. Ďábelské trhliny i počasí, co víc si přát. Skok či sjezd do propasti vyžaduje opravdu silné nervy a žaludek. Krásný pokus, kdy jste připraveni a kdy ne, výsledek může být smrtící!!! Parádní akce, super parta!!! Jenže takhle jednoduše tato akce neskončila …

Všichni se chtěli vyspat a odjíždět až další den ráno, jenže nikdo netušil, že prostě neodjedou …
Ano, byly hlášeny silnější srážky a já všem popřál, ať jim nenateče do stanů … Místo toho začalo v Saas Grundu před půlnocí boží dopuštění, srážky jsou opravdu výrazné a okolo 23.00 naší rodinku vyhání naše bytná Ulrika z našeho bytečku a přesouvá nás raději o patro výš, měli jsme na to cca 5 minut. Už jsou slyšet bagry a buldozery, které se snaží marně bojovat s přívaly vody, bahna a šutrů …
Okolo 3.00 se vše zhoršuje a my se stěhujeme s dalšími ubytovanými zase o patro výš … Hotely v přímém sousedství jsou zasažené baheními sesuvy až do výše 2 metrů. Celou noc nespíme a okolo 6.00 se teprve mohu vydat ven obhlídnout okolí … Hlavní silnice je zasažená 2 – 3 metry bahna a kamení. Jsme odříznuti od zbytku Švýcarska. Podle odhadu místních hasičů to bude tak na dva až tři dny ...

Naši klienti v naprosté pohodě přečkali tuto dlouhou noc a vůbec netušili, že tady s námi ještě chvíli pobydou 😊 Po chvíli se setkáváme tady u závalu a v tuto chvíli již všichni chápou, že odjet teď opravdu nelze … Ve stejnou chvíli vylézá z útrob poničeného hotelu jeden starší pán rozbitým oknem a jen co se zvedne, začne hledat své bílé BMW, které si zde večer zaparkoval … o kousek dál jsme v hloubce pod sebou mezi šutry zahlédli jakousi bílou pomačkanou kapotu …

OBROVSKÉ PODĚKOVÁNÍ
Celá partička, která se tak nemohla vrátit domů, mne velmi mile překvapila, okamžitě nastoupila na pomoc a naší bytné celý den pomáhala likvidovat škody a nanesené bahno, vynášet zničené vybavení sklepa, prádelny, … Další den dorazili ještě dva stateční a pomáhali dál … DÍÍÍKY MOC!