Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

MATTERHORN – klasický výstup

28. 07. 2007  –  01. 08. 2007
Klasický výstup na Matterhorn jsme zahájili pořádnou přípravou. Jako aklimatizaci jsem zvolil tzv. Nadelgrat. Hřebínek složený za čtyř jednotlivých čtyřtisícových vrcholů:

Nadelhorn (4 327 m), Stecknadelhorn (4 241 m), Hobärghorn (4 219 m), Dirruhorn (4 035 m) a na závěr jsme se ještě pokusili o výstup na Lenzspitzi (4 294 m).

Samotný výstup ale začíná už v Saas Fee. Zhruba po 1 600 výškových metrech vstupujeme do Mischabel hütte (3 340 m). Ráno vstáváme v 0.40, ale chatař krapet zaspal a tak snídáme s malým zpožděním. Ve 2.00 vyrážíme. Už po druhý jsem dal na radu tohoto svérázného chataře a už po druhý jsem toho litoval. Naším plánem byl okruh, nejprve po ledovci Riedgletscher nastoupit pod žlab za Dirruhornem. Jím do sedla a pak po výše zmiňovaném hřebínku až na Nadelhorn. Chatař ale sebejistě tvrdil, že právě tento zmiňovaný žlab bude neschůdný ... Šli jsme tedy hřebenovou variantu tam a zpátky a na vrcholu Dirruhornu jsme se potkali s dvojkou, která ten žlábek v pohodě dala a o žádných problémech nevěděla ... Celý hřebínek jsme dali v perfektním čase a kluci byli na Matterhorn dokonale připraveni.

Druhé jednání nás zavedlo do Zermattu. Výstup na Hörnli hütte (3 260 m) jsme pojali opravdu v odpočinkovém tempu. Před chatou na terase jsme si na závěr vychutnávali pohled na zbloudilce, kteří ještě někde v nekonečnu sestupovali z vrcholu, který stejně nedali. Přesto, že na chatě byl nařízen budíček na 3.30, zrovna v našem pokoji se našli dva poctivci, kteří začali rachtat se vším možným už hodinu předem. Trochu mne zarazilo, že jsme se s nimi potkali ještě u snídaně... Tu jsme si plně vychutnali a pořádně se najedli. Měli jsme tak možnost pozorovat a bavit se tak trochu hysterickým chováním ostatních. Vyráželi jsme tak asi se 40 ti minutovým zpožděním. Z chaty jsme vyráželi okolo 4.15. Přesto jsme dohnali „vůdcovský“ vláček ještě někde pod starou chatou. Cestou jsme setřásli fúru zbloudilců a dál jsme postupovali společně s jedním gajdem s Rakouska a všichni společně jsme se celkem dobře bavili. V samotném závěru přeci jenom začala pravděpodobně působit cílová nervozita a někteří vůdci začali být celkem nesnesitelní, ale my jsme se nenechali rozhodit. Vystoupili jsme s klukama až k Italskému kříži v 8.17 a také na samotný Italský vrchol a byl to moc krásný pocit. K sestupu jsme použili skupinku vůdců, kteří nám svými mačkami perfektně razili cestu mezi opozdilci :-))) Ve 12. 35 jsme si spokojeně přiťukávali pivem na Hörnli hütte.
MATTERHORN – klasický výstup - 01.jpg
MATTERHORN – klasický výstup - 66.jpg
MATTERHORN – klasický výstup - 67.jpg
MATTERHORN – klasický výstup - 68.jpg
Šipka MOUNTAIN ACADEMY Šipka SILVRETTA VHT Šipka HAUTE ROUTE Šipka SKIALPOVÉ KURZY Šipka LAVINOVÉ KURZY Šipka SKIALPOVÝ RÁJ Šipka FREERIDE 2019 Šipka EXPEDICE PERU 2019