Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

LAGGINHORN, WEISSMIES, DÔMES DE MIAGE, AIG. BÉRANGÉRE

06. 08. 2006  –  10. 08. 2006
Náš plán byl jasný. Zúčastnit se části projektu Alpy 4000, což pro nás znamenalo zdolat za 7 dní 24 ze všech 82 alpských čtyřtisícových velikánů. Představovalo to 12 4tisícovek v Bernských Alpách a 12 na Monte Rose. Byli jsme na to čtyři. Víťa a jeho zkušenosti nás vedly a Martin, Štěpán a já, naše odhodlání a touhy. Zatímco v Krkonoších brala velká voda břehy Labe, nám bralo špatné počasí naděje. Vše se rozplynulo v mracích nad celými Alpami. Už z Prahy jsme kvůli tomu vyjeli o den později. Po poradě a noclehu v kempu v Randě jsme odjeli do Saas Grundu (1 559 m), lanovkou na Hohsaas (3 098 m) a nalehko na Lagginhorn (4 010 m). Rychlý výstup ze Saas Grundu na Lagginhorn nám neudělal příliš dobře, takže jsme se z výšky asi 3 600 m vrátili zpět na Hohsaas. Počasí zatím bylo dobré a i druhý den to mělo vydržet. Po noclehu u bývalé stanice lanovky jsme v 6:30 hod vyrazili na Weissmies (4 027 m). Mrzlo, na hřebeni byl vítr, ale na vrchol jsme dorazili za bezvětří a se sluníčkem v 10 hodin. Po nezbytném vrcholovém fotu jsme se vrátili k lanovce a báglům ve 12:10. Druhý den mělo být v této oblasti ještě dopoledne hezky, tak jsme naplánovali túru přes Jegihorn na přestupní stanici Kreuzboden (2 397 m). Na poslední chvíli jsme si to však rozmysleli a téměř poslední lanovkou odjíždíme do Saas Grundu a jedeme kempovat do Trientu k francouzkým hranicím. Cestou jsme se vykoupali v krásném jezeře poblíž Martigny. Ráno odjíždíme do francouzkých Alp do Les Contamines Montjoies. V 10:35 opouštíme parkoviště a příjemnou cestou stoupáme lesem k chatě Trè la Tète do výšky 1 970 m. Po odpočinku jsme se dostali pohodlnou stezkou na kamenitý ledovec a přes něj až ke skalní stěně se žebříky. Po zdolání žebříků jsme vystoupali v 15:30 na chatu Constricts. Ubytovali jsme se a dobrou náladu jsme si zvedli výbornou vaječnou amoletou plněnou bramborem, a k tomu pivo. Zítra má být dle předpovědi jasno, takže náš cíl na příští 2 dny je Bionnassay (4 052 m) a chata Durier (3 358 m) a dál pak i případně Mont Blanc (4 810 m). Moc jsme toho nenaspali, protože vstáváme ze všech horolezců jako první – o půlnoci. Po lehkém jídle v 0,50 hod opouštíme chatu a po ledovci stoupáme na hřeben Trè la Tète. Navzdory dobré předpovědi nám mraky zakryly měsíc a pak i vycházející slunce. Měníme plán. Vracíme se zpět na chatu Constricts, ze sedla Col des Dômes ve výšce 3 564 m po hřebeni Dômes de Miage přes Aig Bérangére. Pohled do údolí je převážně zakryt oblačností, ze které vykukují vrcholky okolních kopečků. To už se zcela rozednilo a my potkáváme první skupiny, mířící na hřeben, do sedla a dál …? Nezávidíme jim. Cesta po hřebeni nebyla nejlehčí, ale v opačném směru jistě náročnější. Po snídani a odpočinku na chatě Constricts se vracíme k žebříkům na ledovec, chatu Trè la Tète a na parkoviště k autům. Naše vyhlídky na další účinkování v Alpách nejsou nejrůžovější. Víťa stále sleduje předpověď počasí, která není příliš optimistická. Opouštíme Francii a jedeme do kempu v Trientu strávit poslední noc pod stanem. Ráno se definitivně rozhodujeme. Má pršet, tak odjíždíme do Täsche a po prohlídce Zermatu se vracíme domů. Škoda, že se nám naše plány a sny nevyplnily, ale tak už to v horách chodí. Jak říkala moje babička: „Není vždycky posvícení“. Takže pokud bude nálada, finance, zdraví, počasí a hory nám budou přát, můžeme se příští rok znovu pokusit o účast na tomto jedinečném projektu, který nemá v historii obdoby.
Zdar všem, kteří hory obdivují a vzhlížejí k nim s úctou a pokorou.
(toť Jirkovo svědectví...)
LAGGINHORN, WEISSMIES, DÔMES DE MIAGE, AIG. BÉRANGÉRE - 20.jpg
LAGGINHORN, WEISSMIES, DÔMES DE MIAGE, AIG. BÉRANGÉRE - 21.jpg
LAGGINHORN, WEISSMIES, DÔMES DE MIAGE, AIG. BÉRANGÉRE - 22.jpg
Šipka MOUNTAIN ACADEMY Šipka SILVRETTA VHT Šipka HAUTE ROUTE Šipka SKIALPOVÉ KURZY Šipka LAVINOVÉ KURZY Šipka SKIALPOVÝ RÁJ Šipka FREERIDE 2019 Šipka EXPEDICE PERU 2019