Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

02. 10. 2010 - 05. 10. 2010

SILVRETTA 2010 - LEDOVCOVÝ KURZ A VHT

Další pokračování našeho vzdělávácího programu - LEDOVCOVÝ KURZ A VHT NA SILVRETTĚ. Prodloužený víkend na konci sezóny ve vyhlášeném pohoří ...

V Saastalu letos kočím. Musím se rychle sbalit a nad ránem vyrazit směrem domů. A po cestě ještě absolv ovat několik domluvených akcí ...

2. 10. – SOBOTA, NÁSTUP NA CHATU
Naše setkání proběhlo za nádherného počasí. Všichni jsme se ale ryhle sbalili a společně vyrazili na chatu Wiesbadener hütte (2 443 m). Dnes byla napolsedy otevřená a tak jsme si vychutnávali zdejší komfort.

3. 10. – NEDĚLE, DREILÄNDERSPITZE
Hned po snídani vyrážíme do terénu. Naším cílem je Dreiländerspitze (3 199 m). Podmínky jsou výrazně stížené množstvím napadnutého sněhu. Naštěstí jde před námi ještě jedna skupinka a tak nám alespoň razí stopu. Obzvlášť závěrečné metry jdou ztuha, ale vše se nám daří celkem dobře zvládnout. Dolez až přímo ke kříži je delikátní a tak nikam nespěcháme.

I na sestupu jsme opatrní a všichni mají možnost si pořádně vyzkoušet pohyb a jištění na „krátkém“ laně.

4. 10. – PONDĚLÍ, LEDOVCOVÉ TRHLINY :-)
Ráno nejprve trénujeme záchranné ledovcové mánévry na „sucho“. Každý si vyzkouší vytažení kamaráda z trhliny dvěma způsoby.

Po obědě vyrážíme zpátky na včerejší ledovec a začínáme trénovat téměř na ostro. Skočit do kolmé stěny a pak vytáhnout kámoše ... Jednou s dopomocí a po druhé jen vlastní silou. Není to tak úplně jednoduché, ale přesto nám v trhlině nikdo nezůstal :-)))

Pak ještě lezení po ledovci s oběma cepíny a na předních hrotech maček, vybudování stanoviště v ledu a po slanění po sobě ještě umět stáhnout i vývrtku :-)

A aby toho nebylo málo, večer si ještě vytáhneme mapy a vrhneme se do orientace v horském terénu.

5. 10. – ÚTERÝ, SKALNÍ LEZENÍ, SLANĚNÍ
Než vyrazíme na zdejší skály, pořádně si nacvičíme veškerou činnost, která je nutná a která nám umožní bezpečný postup lanového družstva ve skalním terénu. Počasí vyšlo na knop a tak na vrcholek skal dolézáme sice v mraku, ale zatím ještě bez deště. Během parádního slanění se sice trochu rozpršelo, ale pořád to ještě jde :-)

Vyrážíme zpět na chatu a balíme věci. A teprve teď se spouští déšť. Sestup je sice dlouhý, ale déšť nám při něm nevadí. U aut se rychle usušíme a ve zdejším Alpináriu si přetáhneme fotky a počaji nebo kafi se všichni rozloučíme.