Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

14. 08. 2010 - 21. 08. 2010

MOUNTAIN ACADEMY 03/2010 – SUPR POČASÍ

Chcete se sami vydat na čtyřtisícovku? Pojeďte si to nejprve vyzkoušet do naší horské školy - MOUNTAIN ACADEMY… Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!.

A v Saastalu pokračujeme. V Údolí víl jsme zahájili další díl našeho vzdělávacího cyklu Mountain Academy ...

15. 8. - NEDĚLE
Probudili jsme se do velmi deštivého dne. Místo v kempu, spíme raději v penzionku. Dnešní ráno se věnujeme základnímu horolezeckému výcviku, vázání uzlů, informací o výzbroji, ... Všem to jde velmi dobře a tak odpoledne vyrážíme do Saas Fee pod střechu a vše zkoušíme přímo v praxi. A večer opět prší a prší ...

16. 8. - PONDĚLÍ
Opět prší. Vyrážíme lanovkou vzhůru na Felskinn (3 000 m). Na ledovci začínáme dnes vše trénovat přímo na sněhu a ledu. Napadlo teď za poslední dva dny cca 40 cm nového sněhu!!! Nám naštěstí připravila náš tréninkový plac pěkně rolba :-))) Kromě zachycení pádu kamaráda do trhliny zde máme možnost trénovat i práci s ledovcovými šrouby. Poslední lanovkou sjíždíme dolů. Opět začíná pršet ...

17. 8. – 18. 8. – ÚTERÝ, STŘEDA – MONTE ROSA
Výstup na Mont Blanc (4 810 m) jsem musel zrušit. Sněhu napadlo všude strašně moc a chatař s chaty Cosmique mi řekl, že u nich v 3 500 m je okolo 60 – 70 cm novýho sněhu. My se pokusíme v těchto dnech nalézt alespoň nějaké bezpečné kopce. Volba padá na Monte Rosu (4 454 m), na nejvýše položenou chatu v Alpách – Reginu Margheritu. Samozřemě jsem si vědom, že máme téměř nulovou aklimatizaci, ale chtěl bych se dostat alespoň na jeden z nižších vrcholů, třeba na Ludvíka ... Nejprve vláčkem směrem na Gornegrat, pak přechod na chatu Monte Rosa (cca 2 900 m). Tato nově postavená chata má být jakýmsi diamantem v srdci Alp ...

Další den okolo 3.00 vyrážíme vzhůru do tmy. Naštěstí je stopa v ledovci našlápnutá a tak se moc neboříme. Bohužel se ale začíná ozývat naše mizivá aklimatizace a my z výšky okolo 3 800 m musíme dolů. Sestup nám jde dobře a obávané trhliny v samotném závěru zvládáme rychle a bezpečně ... Přechod k vláčku je sice trochu vysilující, ale ještě to jde ... Byla to dobrá volba, jedna z mála bezpečných túr v okolí ...

Dnes dopoledne v oblasti Mont Blancu došlo k další tragédii. Údajně při sestupu se zabil jeden horolezec z Českých Budějovic. Sestupovali normálkou z Aiguille du Gouter a někde v místě známého a obávaného traverzu Velkého kuloáru došlo k 250 m dlouhému pádu ... Bohužel za tuto dobu, co se v Alpách zkazilo počasí, je to už na Mont Blancu 5. oběť!!!

Více se o této tragédii dočtete tady:
Novinky.cz

19. 8. – 20. 8. – ČTVRTEK, PÁTEK - WEISSMIES
Konečně parádní den. Vyjíždíme do Saas Fee, jedeme si tam procvičit slaňování. A brzy po obědě vyrážíme na Almageller hűtte (2 894 m). Tento nádherný úvodní výstup nás přivádí pod náš snad první čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m). Večer si povídáme ještě o mapách a orientaci v terénu.

Ráno ještě za tmy nastupujeme. Cesta nám celkem ubývá a to ještě probíhá intenzivní výcvik přímo v pohybu. Postup na mačkách, strmé sněhové svahy, lehčí skalní terén, spojovací a úzký sněhový hřebínek, VRCHOL a na závěr sestup celkem komplikovaným ledovcovým terénem s obrovskými trhlinami a hrozícími séraky, ... V restauraci u nejlakomější chatařky na světě pak už jen pivko, jako úlitba bohům a sjíždíme lanovkou dolů. Konečně nám přálo štěstí ... jenže se musíme bohužel téměř všichni rozloučit.

21. 8. – SOBOTA – JEGIHORN
Výstup na Jegihorn (3 206 m) pěkně ve dvou a navíc cestou Alpendurst – co víc si gajd může přát :-))) A doufám, že nejen pro mne to byla cesta za odměnu :-)))