Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

09. 08. 2010 - 11. 08. 2010

MATTERHORN 2010 – 3x ZA TŘI DNY!!!

Výstup na Matterhorn je snem mnoha horolezců ale i dalších obdivovatelů hor. Každoročně se o tento jedinečný vrchol pokouší obrovské množství zájemců. Bohužel se to většině z nich nepodaří ... Právě k výstupu na tento kopec jednoznačně doporučuji zkušeného horského vůdce, který ale samozřejmě navíc dokonale zná výstupovou trasu. My nejenže nabízíme výstupy na tento asi nejmajestátnější vrchol Alp, ale zároveň je opravdu i uskutečňujeme již mnoho let - MATTERHORN

Letos jsme poprvé šlapali k tomuto vysněnému vrcholu ve dvou gajdech. Váš zájem o naše služby se opět výrazně zvýšil a tak jsme do toho tentokrát pustili společně s mým kamarádem a výborným kolegou Háčkem. Původní plán byl takový, že každý půjdeme 4x až 5x, jenže počasí nakonec posunulo poslední dva výstupy na pozdější termín.

Ze šesti výstupů se nám tak podařilo úspěšně završit pět. Při jednom z nich, kdy se o Matterhorn pokoušel teprve 14ti letý kluk, jsme i přesto dorazili až k vrcholovým partiím. A především hrozba rychle se kazícího počasí nás donutila se otočit raději zpět a neriskovat tak bouři při sestupu z této neskutečně strmé hory ...

9. 8. – PONDĚLÍ
Počasí si s námi krapet pohrálo a tak vyrážíme na Matterhorn (4 478 m) s denním zpožděním. Podmínky se tady za poslední dny výrazně vylepšily a tak nám výstup celkem rychle ubíhal. Již tradičně jsme nechali po snídani „vůdcovský vláček“ vyrazit bez nás a tak jsme mohli postupovat v klidu bez stresu z ostatních :-))) Počasí nám přálo a na vrcholu bylo téměř bezvětří. Kluci si výstup a hlavně i pocity na samotném vrcholu mohli krásně a v klídku vychutnávat ...

Při výstupu se za námi nahoru „vyvezla“ i jedna dvojka od nás z Čech. Na vrcholu jsme tak byli společně. Jenže cestou dolů začali víc a víc ztrácet a tak byli sami zaskočení, že to stihli tak tak do tmy ... a to podle mne měli celkem i kliku, protože jsme druhý den při dalším výstupu potkali několik bivakujících dvojek přímo ve stěně a to navíc po ránu navíc začalo i celkem silně sněžit!!!

A tady si můžete přečíst a podívat se na další fotografie právě z tohoto výstupu z pohledu Jirky a Milana. Kluků, který si tenhle kopec vysnili a nakonec si u svůj obrovský sen splnili ... Matterhorn (4 458m) - srpen 2010
Walliské Alpy 4. – 11. 8. 2010

A za mne jen takový dovětek, doprovázet na horách někoho, kdo si založil klub se jménem Friends of Mountains je pro mne velkou ctí ...

10. 8. – ÚTERÝ
Hned ráno při snídani vše vypadalo podobně jako včera. Jen s tím malým rozdílem, že padal sníh :-))) A to i přesto, že nad námi zářily hvězdy. Naštěstí padalo jen chvíli a tak to pro nás neznamenalo nějaký velký problém ... No, i když čerstvě pocukrované skály ztratly hodně ze svého tření ... Při tomto výstupu jsme proto museli být velmi opatrní. Naštěstí sníh během chvíle úplně odtál. Počasí se udželo také až do večera perfektní a tak jsme uskutečnili další úspěšný a moc krásný výstup. Navíc se nám to podařilo téměř na den přesně k Ivošovým narozeninám. Všechno nejlepší!!!

Na začátku fixních lan jsme měli možnost sledovat hysterickou scénu jedné Japonky, kterou její vůdce odmítl vzít dál na vrchol. Že prý je pomalá a kdesi cosi ... Byla to otřesná ale hlavně ostudná scéna, pár metrů pod vrcholem za nádherného a tutového počasí ... Mělo to pak ještě dohru na chatě, kdy toto zvláštní jednání francouzsky mluvících guidů Japonka reklamovala. Místní šéf guidů si ji tedy druhý den vzal na lano sám a aby ji dokázal, že na to opravdu nemá, tak ji utavil hned na prvních 100 výškových metrech!!! Její přítel, který to s ní také musel před tím otočit si na vršek došel radši sám :-))) Háček mu pak místy pomáhal dolů ...

11. 8. – STŘEDA
Poslední krásný den. Nejen podle našich přátel na telefonu (Pavle a Aleši, díky moc!!!) jsme měli být ve střehu. Blíží se sem špatné počasí a jsou hlášené odpolední bouřky. Ideální podmínky pro velmi rychlý výstup :-))) My ale postupujeme tempem, které si můžeme dovolit a proto musíme být velmi opatrní při rozhodování, jestli jít až na vrchol nebo se raději otočit dříve ...

Až po Solvayku šli oba naše týmy společně. My jsme se ale rozhodli, že právě dosažení tohoto bodu, bude pro naše družstvo dnes vrcholem a Milan s Háčkem tak pokračovali směle dál sami až na vrchol. My jsme se vylezli podívat ještě kousek nad chatičku směrem na hřeben a pak jsme začali v klidu setupovat. Pro Matýska, teprve 14ti letého kluka to byl absolutně skvělý výkon. A pro mne osobně je o to cennější, že on sám přišel s tím, že bychom to měli dnes raději otočit ...

Na příští rok dostal od taty naordinováno nasbírat v rámci posilování ještě mnohem více kýblů s životadárným ovocem, takže uvidíme, jestli mu ještě více usilovné třepání s trnkami pomůže :-)))

Milanovi s Háčkem se nakonec podařilo vystoupit až na vrchol a za stále více se kazícího počasí i sestoupit velmi rychle zpět na chatu. Perfektní výkon!!!

A když jsme u těch trnek, tak tady na této fotografii je další teprve 10ti letý!!! trnkosběrač Kubík (uprostřed). Právě společně s celou svou rodinou vystoupil na svoji první čtyřtisícovku v životě Allalinhorn (4 027 m)!!! Gratulujeme!!!