Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

21. 09. 2013 - 27. 09. 2013

MOUNTAIN ACADEMY 06/2013

Chcete se sami vydat na čtyřtisícovku? Pojeďte si to nejprve vyzkoušet do naší horské školy - MOUNTAIN ACADEMY… Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!

Saastal je již několik let pro nás takovou supr základnou. Jak by také ne, když se to tady v češtině vlastně jmenuje Údolí víl ... a letos jsou tady lanovky opět zadarmo :-)))

Počasí nám konečně přálo, a tak jsme si užili každý den :-)))

22. 9. – NEDĚLE
Dnes se vydáváme na náš první čtyřtisícový vrchol Allalinhorn (4 027 m). Na vrchol je to jen kousek a na nás čekaly překrásné výhledy. Dnes je nádherný výhled po celém Wallisu, Matterhorn, Monte Rosa, Mont Blanc, ale i Bernské Alpy ... Samotný výstup jsme si v samotném závěru krapet "zpestřili" zkratkou trochu ledovým svahem. Byla to velmi dobrá škola pro první seznámení se s chůzí na mačkách :-))) Sestup zpět k otočné restauraci.

Večer jsme jeli znovu ještě do garáží trénovat vytažení kamaráda z trhliny. Šlo nám to všem docela dobře a zítra si to pořádně vyzkoušíme v praxi :-))) Součástí byl i nácvik práce s novinkou od Mammuta - Rescue.

22. 9. – PONDĚLÍ
Dnes se konečně věnujeme našemu speciálnímu trhlinovému výcviku. Vyjíždíme opět na Mittelallalin a kousek od metra přicházíme k našim krásným trhlinám :-) Úsměv ale začíná pomalu tuhnout všem na rtech :-))) Naše cvičná trhlnka je téměř bezedná, ale je až neskutečně fotogenická :-))) A už postupně jednotlivý odvážlivci skáčou do hloubky a jejich parťáci se je snaží zachytit napovrchu ... Dneska se opět nedaří všechny udržet :-))). Jistící lana se postupně naplno vypínají a zachycují všechny, kterým se to prostě nemůže podařit zachytit, stačí totiž jen cca půl metru průvěsu a je konec!!! Pak už je jen vytáhnout kamaráda na povrch, na sluníčko :-) Byl to docela nářez a všichni se tak mají možnost přesvědčit, jak může být pohyb po ledovci nebezpečný ... a všichni byli také moc vděční, že jsme si předtím vytvořili tutový sněhový kotvy, které skoro všem do slova a do písmene zachránili život :-)

MOUNTAIN ACADEMY 06/13 - Snaha o zachycení kamaráda při pádu do trhliny

23. 9. – ÚTERÝ
Ráno se vrháme na uzlíky a základní navazování. Pak se naplno věnujeme nácvikům slaňování a prusíkování ...

Odpoledne se pak vyráží na náš další čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m) v pořadí. Jde se přes chatu Almagellerhütte. Výstup na ni je pohodový i když se nastoupává téměř 1 000 výškových metrů!!! Spojovací cesta od lanovky přes lávky stojí za to a tak si ji každý užívá :-)))

K našemu cíli se doráží na pohodu a každý z nás si užívá krásný západ slunce :-)))

24. 9. – STŘEDA
Výstup na Weissmies (4 023 m), parádní počasí, parádní sníh, parádní skála a na vrcholu je také krásně :-))) Nacvičujeme všechny potřebné postupy na všech možných typech terénu: strmý sněhový svah, lehčí skalnatý hřebínek, ostrý sněhový hřeben a průstup klasickým ledovcem ... Pivko na terase bodne :-)))

25. 9. – ČTVRTEK
Výstup na Jegihorn (3 206 m), plné odhodlání, parádní počasí, parádní skála a ještě úžasnější ferrata :-)))

Tenhle úžasný zážitek a trénink postupu v těžším skalním terénu patří mezi to naprosto nejzákladněší, co by měl každý zájemce o Alpské kopce znát a umět ... A všichni si to také moc pochvalují.

Veřer se vrháme na mapy a průvodce :-) GPS souřadnice, buzola, vrstevnice, orientace ke světovým stranám, ... velice důležité pojmy.

26. 9. – PÁTEK
Dnes opět vyrážíme na Mittelallalin. Jenže tentokrát míříme do sedla pod Allalin a odtud hodláme pokračovat přes Feekopf až na Alphubel (4 206 m). Tato túra nabízí perfektní lezení na ostrém skalním hřebínku, lezení ledovou stěnou a při sestupu průchod obrovským ledovcem plným trhlin ... Jenže člověk míní a příroda mění ... :-)))

Sestup zpět k otočné restauraci a pak ještě po krátké pauze návštěva největší ledovcové jeskyně na světě. Krátká prohlídka a pak trénujeme vrtání ledovcových šroubů do naprosto průhleného ledu, vytváříme štandy, ledovcové hodiny a učíme se, jak slanit a stáhnout pak za sebou kompletní vercajk :-)))