Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

13. 07. 2013 - 19. 07. 2013

MOUNTAIN ACADEMY 03/2013 - ČESKOSLOVENSKOŠVÝCARSKÁ AKCE!!!

Chcete se sami vydat na čtyřtisícovku? Pojeďte si to nejprve vyzkoušet do naší horské školy - MOUNTAIN ACADEMY… Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!.

Saastal je již několik let pro nás takovou supr základnou. Jak by také ne, když se to tady v češtině vlastně jmenuje Údolí víl ... a letos jsou tady lanovky opět zadarmo :-)))

Je sice pravda, že hned při příjezdu to vypadalo s počasím beznadějně, ale nakonec bylo celkem fajn :-)

14. 7. – NEDĚLE
Dnes se vydáváme na první túru, na na náš první čtyřtisícový vrchol Allalin (4 027 m). Je nádherný den a tak hned od lanovky a metra vyrážíme vzhůru. Stoupáme klasickou trasou. V sedle je nádherný výhled po celém Wallisu, Matterhorn, Monte Rosa, Mont Blanc, ... Pak už to byl na vrchol jen kousek a opět nás čekaly překrásné výhledy. K vrcholu zamíříme zkratkou přes úzký hřeben. Sestup zpět k otočné restauraci jsme museli trochu urychlit, abychom stihli poslední jízdu metra a hlavně krátkou opalovačku na terase:-)))

Večer jsme ještě trénovali uzlíky a navazování na lano. Šlo nám to všem docela dobře a zítra si to pořádně vyzkoušíme v praxi :-)))

15. 7. – PONDĚLÍ
Výstup na Jegihorn (3 206 m), plné odhodlání, parádní počasí, parádní skála a ještě úžasnější ferrata :-)))

Ráno jsme vyjeli lanovkou až na Hohsaas do 3 200 m. Odtud jsme lehce seběhli až pod nástup. Tenhle úžasný zážitek a trénink postupu v těžším skalním terénu patří mezi to naprosto nejzákladněší, co by měl každý zájemce o Alpské kopce znát a umět ... A všichni si to moc pochvalují :-)))

16. 7. – ÚTERÝ
Po poledni vyrážíme na náš další čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m) v pořadí. Jdeme přes chatu Almagellerhütte. Výstup na ni je pohodový i když nastoupáváme téměř 1 000 výškových metrů!!! Spojovací cesta od lanovky přes lávky stojí za to a tak si ji užíváme :-)))

K našemu cili dorážíme na pohodu a užíváme si krásný západ slunce kousek od chaty a pak večeři přímo uvnitř. Po večeři se ještě vrhneme na mapy a orientaci v nich :-)

Ráno nás čeká zhoršení počasí, ale doufáme, že vše klapne ...

17. 7. – STŘEDA
Bohužel se probouzíme do deště :-( Posouváme tedy budíček a pokoušíme se vystoupit na vrchol později, ale v sedle nás zastavuje další déšť a my tak točíme dolů s konečnou platností ...

Zbytek dne věnujeme našemu speciálnímu trhlinovému výcviku v garážích. Počasí dnes prostě nepřeje výstupům v reálu a tak se na plno věnujeme nácvikům slaňování, prusíkování a vytažení kamaráda z trhliny, ...

18. 7. – ČTVRTEK
Dnešek věnujeme našemu speciálnímu trhlinovému výcviku. Vyjíždíme opět na Mittelallalin a kousek od metra přicházíme ke krásným trhlinám. Úsměv začíná pomalu tuhnout všem na rtech :-))) Naměříme hloubku a zjišťujeme, že je naše cvičná trhlnka téměř bezedná :-))) A už postupně jednotlivý odvážlivci skáčou do hloubky a jejich parťáci se je snaží zachytit ... Dneska se daří opět téměř všechny udržet. Pak už je jen vytáhnout na povrch:-) Byl to docela nářez a všichni se tak mají možnost přesvědčit, jak může být pohyb po ledovci nebezpečný ... No a navíc i počasí bylo celkem drsné, protože během té chvíle napadlo asi 20 cm nového sněhu ...

19. 7. – PÁTEK
Dnes se rozhodujeme a vyrážíme na rychlý výjezd lanovkou na Hohsaas (3 200 m) a pak na náš další čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m) v pořadí, kam jsme se předtím nedostali. Jdeme ledovcem a rychle nastoupáváme. Počasí je celou cestu krásné, jen v posledních metrech přijde mrak :-) Radost z tohoto výstupu si rozhodně nedáme vzít ...

Po sestupu si ještě uděláme grilování přímo u penzionu a celou akci tak skvěle zakončíme :-)))