Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

07. 04. 2013 - 10. 04. 2013

PIZ BERNINA 2013

Piz Bernina (4 049 m), Piz Palü (3 905 m), Bellavista (3 804 m) – pěkná řádka možných vrcholů, které patří mezi opravdovou skialpinistickou klasiku. Navíc tento kompletní a úžasný přechod nabízí i celou řadu dalších perfektních a především pohodových výstupů a sjezdů.

Měli jsme v úmyslu uskutečnit okruh tímto nádherným pohořím, ale počasí za nás rozhodlo jinak. A tak jsme si udělali základnu na Berghausu Diavolezza (2 973 m). Konečná stanice lanovky s restaurací a s možností spaní. Cena se sice jeví krapet dražší, než je na švýcarských chatách obvyklé, ale nakonec nám udělali cenu zcela srovnatelnou a jediný a zato zásadní rozdíl byl především v jídle :-) Čtyřchodové menu podávané noblesním číšníkem prostě nemá chybu a deserty nás vždy pěkně dorazily :-)))

Jak jsem již zmiňoval, počasí nám trochu změnilo plány. Nejprve jsme se pokusili o výstup na Piz Palü (3 905 m), ale výrazné zhoršení počasí nás téměř pod selem otočilo zpět. Sjížděli jsme raději na laně ...

Další den se konečně ukázalo sluníčko a tak jsme dali nový pokus o tento parádní vrchol. Tentokrát to klaplo se vším všudy :-) Závěrečný úsek k vrcholu byl sice trochu vzdušný, ale vyšlapaná stopa byla perfektní a výhledy všude okolo braly dech.

Večer jsme změnili plány a poslední den jsme se rozdělili. Katka s Martinem vyrazili ráno po sjezdovce dolů k autu a pak domů a my s Martinou a Láďou jsme se vydali brzy ráno směrem na Piz Berninu (4 049 m). Počasí bylo sice nádherné, ale mráz a poryvy větru nám ztěžovaly postup. A když jsme se dostali do posledního bodu, kdy se dalo ještě v klidu vrátit, tak jsme se rozhodli raději sjet zpátky. I když jsme se sice nedostali až na samotný vrchol, průjezd svahem plného panenského prašanu byl pro nás krásnou náhradou a zakončením této skvělé akce :-))).