Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

25. 07. 2012 - 27. 07. 2012

MATTERHORN – MILOŠ A JANA 2012

Výstup na Matterhorn má své kouzlo :-) Láká mnoho z vás a Milošovi se splnil jeho sen ...

Hned po ránu vyrážíme směr Zermatt. Čeká nás výjezd lanovkou na Klein Matterhorn a aklimatizace v prostoru Breithornu. Nakonec to pojmeme na pohodu a vystoupáme pouze na jeho Zápaní vrchol. Jde nám to pomalu, ale nemáme kam spěchat :-)

Ještě ten samý den s Milošem nastupujeme na Hornlihutte a po krátké přípravě jdeme spát. Ráno je budíček ve 3.30 a ve 3.50 se rozjíždí Zermattský vláček z chaty. My nastupujeme asi o 20 minut později. Počasí je nádherný a za chvíli jsme pod vrcholovými partiemi. Zde nás začínají brzdit některé skupinky, ale není kam spěchat a tak se kocháme neskutečnými výhledy. V 10.00 jsme na vrcholu. Krásný den, úplné bezvětří a my začínáme sestupovat dolů.

Druhý den nastupujeme s Janou. S počasím je to podobné. Jen je znát, že se blíží zvrat. Je výraznější teplo a sníh je již od rána mokrý. S Janou postupujeme pomaleji. Jdeme si vlastně úplně sami. K Solvayce dolézáme chvíli před osmou. Rozhlédneme se kolem po zdejší nádherné horské kulise a nedá se nic dělat, musíme dolů. Předpověď nás varuje před výraznějším zhoršením počasí. Když dojdeme na chatu, je počasí ještě ok, ale v momentě, kdy sedáme do auta a odjíždíme do Saas Grundu, tak „to“ příjde :-), teď bych tam rozhodně nechtěl být …