Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

05. 05. 2012 - 12. 05. 2012

SKIALP ACADEMYALPY 4000.cz 01/2012

SKIALP ACADEMY ALPY4000.cz – Saas Fee, Zermatt, Chamonix ,..
Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!

6. 5. – NEDĚLE
Předpověď hlásí slušné počasí a tak směřujeme přímo na Monte Rosu. Výjezd lanovkou na Klein Matterhorn. Obhlídka vrcholu a restaurace a čekání na zlepšení počasí :-) Fouká celkem silný vítr a je neproniknutelná mlha ... Čekáme tak do 10.00 ale pak jdeme bojovat se živly. Průstup do sedla Schwarztor (3 731 m) jdeme na GPSku a postupujeme navíc navázaní na lana. Každý špatný krok by mohl být osudný a navíc mám obavy z výrazně se zhoršující lavinové situace ... V sedle se situace vylepšuje a do ledovce Schwarzgletscher najíždíme sice do netknutého a hlubokého prašanu, ale alespoň konečně něco vidíme :-) Průjezd těmito svahy plnými prašanu je sice velmi nebezpečný ale na druhou stranu se jedná asi o nejkrásnější průjezd alpskými ledovci vůbec. Jedeme na dvě skupiny. Druhou vede David Knill, začínající horský vůdce z Police nad Metují. Jim se podaří při tomto sjezdu ztratit lyži a tak cca 1,5 hodiny o ní bojují. Nakonec vše klapne a všichni společně vyrážíme k chatě Monte Rosa hütte (2 980 m). Tady přespíme.

7. 5. – PONDĚLÍ
Parádní den. Pokoušíme se vystoupat co nejvýše. Oběma skupinám se podaří dosáhnout nadmořských výšek okolo 4 000 – 4 250 m. Následuje skvělý sjezd v prašanu až k naší chatě. Konečně si můžeme jízdu plně vychutnat :-) Na terase u chaty odpočíváme na další den :-)

8. 5. – ÚTERÝ
Další parádní den. Dnes vyrážíme do Saas Fee. Jedná se sice o méně náročný přechod, ale scenérie, které nabízí, berou dech. Patří mezi perličky zdejších skialpových túr. Počasí nám přeje až do závěrečného sedla Adlerpass (3 789 m), tady se zatahuje a nasouvá se sem fronta z Itálie. Jentak trefujeme Britaniahutte, kde na sebe čekáme. Původně jsme tady chtěli spát, ale další předpověď počasí nás posílá do údolí do Saas Fee. Krátký odpočinek na chatě ale přišel vhod :-)))

9. 5. – STŘEDA
Špatné počasí skutečně dorazilo a tak je čas na odpočinek a trénink lanových technik. V našem cvičném areálku v Saas Fee vše pilně nacvičujeme :-)

10. 5. – ČTVRTEK
Dnes je opět hezky a tak se rozhodujeme znovu pro výjezd lanovkou na Klein Matterhorn. Směřujeme přímo na Breithorn West (4 164 m) a Mittel (4 159 m). Původní plán, nový průjezd ledovcem Schwarzgletscher ale musíme vzdát, nestíháme to časově. Jedeme tedy všichni dolů do Zermattu po sjezdovkách ...

A to jsem ještě netušil, jak se budu dostávat po sezóně domů :-)))