Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

10. 09. 2011 - 13. 09. 2011

MONT BLANC 2011 – IVO, MICHAL A HONZA

Výstup na Mont Blanc (4 810 m) patří mezi horolezeckou klasiku. Někdy bývá velmi nebezpečný, jindy na pohodu. Nám se tentokrát podářil parádní kousek a opravdu jsme si ho užili se vším všudy :-)))

10. – 11. 9. – SOBOTA, NEDĚLE - AKLIMATIZACE
Odpoledne vyrážíme na náš první čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m) v pořadí, jedná se o aklimatizaci. Jdeme přes chatu Almagellerhütte. Výstup na ni je pohodový i když nastoupáváme téměř 1 000 výškových metrů!!! Spojovací cesta od lanovky přes lávky je již otevřena a tak si ji užíváme :-))) Já dorážím na chatu až večer, po ukončení předchozí Mountain academy :-)

Další den vyrážíme na Weissmies (4 023 m), parádní počasí, parádní sníh, parádní skála jen na vrcholu je i krásně :-))) Nacvičujeme všechny potřebné postupy na všech možných typech terénu: strmý sněhový svah, lehčí skalnatý hřebínek, ostrý sněhový hřeben a průstup divokým ledovcem ...

12. – 13. 9. – PONDĚLÍ, ÚTERÝ – 1X MONT BLANC, 2X KOSMICKÝ HŘEBEN
Brzy ráno vyrážíme do Chamonix. První lanovkou na Aiguille du Midi. A pak už na nejvyšší vrchol Evropy. Jde se nám dobře a postupně se prokousáváme výš a výš a pak ... pak už to prostě výš nejde. Jsme na vrcholu – 4 810 m!!!

Se sestupem se příliš nemažeme a už brzy míříme na chatu Refuges de Cosmiques. Přicházíme akorát na večeři a jen my si ji můžeme plně vychutnat, protože ráno nemusíme brzy vstávat a čeká nás s Ivem a Honzou „jen“ skvělý Kosmický hřebínek zpět k lanovce. Pro Michala seběhnu ještě dýl, takže ten si mohl vychutnávat ranní pohodu ještě víc :-))) Pak ho jdeme ještě jednou a tentokrát jen s Michalem. Na terasách na nás všichni již čekají a tak si můžeme krásně potřást rukama na úplný závěr.