Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

21. 04. 2012 - 28. 04. 2012

BERNSKÉ ALPY – SKIALPY 2012

BERNSKÉ ALPY – pohoří, které je i u nás velmi známým pojmem. Výstupy na Jungfrau, Monch, Finsteraarhorn, Fiescherhorns, Gross Grunhorn ... patří mezi zdejší vyhlášenou klasiku.

Náš původní plán hned v úvod změnilo počasí a následující předpověď a tak jsme se vydali trochu jižněji – k Monte Rose - přechod z Zermattu do Saas Fee :-) Nástup z Zermattu lanovkou na Klein Matterhorn a pak úžasný průjezd úžasným ledovcem Schwarzgletscher na Monte Rosa hutte (2 883 mRáno jsme se pak vydali směr Saas Fee a přechod to byl vydatný :-))) Prošlápávání několika desítek fotbalových hřišť a včasné uhnutí do osvědčené klasiky, jen tak jsme byli schopni dorazit do plánovaného cíle :-)

Pak už nám nic nestojí v cestě. Počasí v Bernkách sice nemá být ideální, ale cíle jsou jasné, tak jdeme do nich :-) První den vyjíždíme lanovkou z Fiesche. Jede ale už jen na mezistanici. Výstup dál je ale perfektní a dokonce v prašanu. Lepí se za nás takový jeden klasický „vyčkávač“ z Německa :-))) Po sjezdu k ledovci ho ale ztrácíme. Setkáme se znovu až na chatě Konkordiahütten (2 850 m) :-)

Ráno se počasí podle předpovědi kazí, přecházíme tedy přímo na chatu Finsteraarhonhutten (3 048 m). Traverz po ledovci k chatě prošlapáváme za naprosté mlhy na GPSku. Chatu trefujeme naprosto přesně :-))) Odpoledne se počasí nakonec trochu lepší a tak ještě vyrážíme na menší túrku :-) Stoupáme k Fieschergratu. Ještě dole v mlze k nám cca 1 km od chaty míří skupinka skialpinistů. Jsem naprosto přesvědčený, že bloudí a tak na ně nenápadně čekáme. Dobíhá nás první z nich, a samozřejmě - frantík :-))) a hned se hrne před nás, že jde jako na chatu :-))) Vysvětluji mu s úsměvem, že chata je přesně na opačné straně a je od nás cca 1 km :-))) Před dalšími jeho kamarády se ho ptám, jestli ta GPSka, co má popruhu od baťohu funguje, jeho kamarádi skřípají zuby :-))) My pak pokračujeme dál, stoupáme velkými svahy, překonáváme obrovskou ledovou lavinu a končíme ve výšce okolo 3 600 m. Následný sjezd je parádní, jen musíme vždycky počkat, až se mlha roztrhne.

Ráno míříme k Fiescherhornům. Jedná se o skvělý výstup. Nahoře nám sice síly trochu ubývají, ale na Hinter Fiescherhorn (4 025 m) se dostáváme všichni. Dáváme pak ještě pokus o Gross, ale podmínky v cestě nejsou nic moc a navíc v sedle strašně fičí. Jedeme tedy dolů. Bohužel jsme tímhle pokusem ztratili spoustu času a nestíháme další průjezd ledovcem k autům. Spíme znovu na chatě a dolů do ledovce Fieschergletcher valíme až ráno. Je to parádní jízda. K autům ale musíme pěšky :-)