Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

11. 08. 2011 - 13. 08. 2011

MATTERHORN EXPRESS A HONZÍČKOVY PRVNÍ DOTEKY VE VELKÝCH HORÁCH

MATTERHORN patří mezi mé velmi oblíbené túry :-) Letos si s námi počasí ale krapet pohrálo ... I když ... i když právě teď nám tedy klaplo parádně. Měli jsme na výstupy přesně dva dny :-))) nic víc. Kluci na tom byli dobře a tak není divu, že jsme dokázali vylézt až na vrchol za 2 hodiny a 50 minut!!! – prostě MATTERHORN EXPRESS :-)))

11. 8. – ČTVRTEK –VÝSTUP NA CHATU HÖRNLI H?TTE
Odpoledne vyrážíme s Martinem ze Saas Grundu. Máme to načasované tak akorát na poslední lanovku. Výjezd na Schwarzsee, focení a za pár okamžiků je čas jít spát ...

12. 8. – PÁTEK – MARTIN A VÝSTUP NA VRCHOL MATTERHORNU
Ráno klasický zmatek při snídani. Necháváme všechny vyrazit a pak si jdeme k vrcholu na pohodu!!! Náš postup nikdo nebrzdí, ale také nás nikdo nestresuje. Na konopných lanech sice potkáváme první sestupující, ale jsou to moji známí místní guidi, zdravíme se a vše je ok. Za dalších pár okamžiků stojíme na samotném vrcholu. Martin ho neměl ani v plánu, ale ústup z Mont Blancu a změna dalších plánů nás prostě dovedla až sem :-)))

Sestup jsme vedli ve stejném duchu a okolo půl dvanácté stojíme dole pod madonkou :-))) Pivko jako úlitba bohům a Rősti Matterhorn na doplnění energie :-))) Poslední fotografie a začínáme se loučit. Martin ještě musí sestoupit k lanovce a odjet domů. Byl to velmi pohodový výstup.

13. 8. – SOBOTA – MICHAL A PETR A DALŠÍ VELMI BLESKOVÝ VÝSTUP NA VRCHOL MATTERHORNU (NÁŠ REKORD - ZA 2.50 NA VRCHOL!!!)
Kluci sem jeli jen a pouze na otočku, na výstup na Matterhorn. Vyjížděli ve čtvrtek, přespali již tady dole u taxíku a v pátek odpoledne dorazili sem na chatu. Stejně jako Háček :-))) V sobotu ráno klasický zmatek při snídani. Necháváme všechny vyrazit a pak vyrážíme i my na pohodu!!! Háček s Petrem vyrážejí ještě pár minut po nás. My s Michalem začínáme lézt ve 4. 57 po konopných lanech. To ještě netuším, že předběhneme úplně VŠECHNY!!! Teda až na jednu dvojku cca o 10 m :-))) Michal šlapal neskutečně rychle a potvrdil tak své předpoklady z tréninkové trasy dole v Zermattu. Mojí starostí bylo, ho moc nebrzdit a v mnoha okamžicích předvézt dokonalé úhybné a předbíhací manévry :-)))

Předcházení některých dvojic bylo v pohodě, celá řada místních guidů mne už zná ... Jiní, kteří tady moc nevodí se vždycky chvíli snažili „závodit“, jenže to se s námi dnes prostě nedalo :-))) Jakmile jsem na Michala vykřknul: „JDEME!!!“ tak vyrazil a nikdo neměl šanci ... Malá kolize s oprsklýma a neskutečně nemotornýma Rusákama pod Solvaykou, ale tam mi pomohl i jeden místní guidík s výkřikama, že „Tady přeci není žádný Kaukasus!!!“ :-)))

A pak na Rameni předbíháme i poslední místní guidy. Před námi je jen vysoko na konopných lanech jedna francouzská dvojka. Jdeme nerušeně svým tempem a těsně pod vrcholem jsme již těsně pod nimi :-))) Na vrcholu jsme v 7.47 a náš čas prolomil hranici tří hodin!!! Jsme tady za 2 hodiny 50 minut!!! a nejsme ani moc zadýchaní, prostě naprosto na POHODU!!! :-)))

Návštěva Italského kříže a pak sestup. Dolů jdeme téměř sami, všichni totiž zatím jen stoupají. Včetně Háčka s Petrem, které jsme potkali na konopáčích :-))) Jdeme si svým tempem a dole na terase chaty máme fůru času, než dorazí ostatní :-)))

Petr s Háčkem jdou pomaleji, protože Petr jde bez aklimatizace a tak nechtějí nic riskovat. Přesto se jim daří vrhol dosáhnout taky ve velmi dobrém čase. A dole se shledáváme v pohodě a včas :-)))

Směrem dolu nás předešlo jen pár dvojek s místníma guidama, které jsme v pohodě pouštěli. Dole nás zdraví a jeden ještě jednou děkuje, že jsme ho s jeho klientem pustili i v trochu pitomém místě. Pro mne je to samozřejmost a jsem moc rád, že už mi tady nepřípomínají neskutečnou ostudu, kterou tady svým prazvláštním chováním způsobili předloni tři tzv. kolegové z Čech. Tehdy to tady byl poprask!!! No, ale snad nás s Háčkem, díky naší práci, z toho budou napříště již vynechávat :-)))

HONZÍČKOVI PRVNÍ DOTEKY VE VELKÝCH HORÁCH
Zuzka sem dnes míří s Honzíkem na zádech :-))) Jdu jim na proti a Honzík se dnes poprvé dotýká této Hory hor, záchranného vrtulníku z Zermattu a udělá jedno minitempíčko na konopných lanech vedoucích k vrcholu Matterhornu, no uvidíme za pár let :-)))

Mnohem víc ho ale zajímaly Miňonky na stole u chaty, kde byl radši v helmě, co kdybyněco :-)))!!!! Tady na terase bylo i mnohem více teplo, takže si to se Zuzkou náramně užíval :-)))

A užíval si to tak, že u lanovky už dokonale „vytuhnul“ :-)))