Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

09. 06. 2011 - 12. 06. 2011

SILVRETTA - LEDOVCOVÝ KURZ A VHT 02/2011

Další pokračování našeho velmi oblíbeného vzdělávácího programu - LEDOVCOVÝ KURZ A VHT NA SILVRETTĚ. Tentokrát prodloužený víkend před sezónou ve vyhlášeném pohoří ...

9. 6. – ČTVRTEK, NÁSTUP NA CHATU
Naše setkání proběhlo né zrovna za parádního počasí. Všichni jsme se ryhle sbalili a společně vyrazili na chatu Wiesbadener hütte (2 443 m) v mírném dešti. Nyní byla ještě zavřená a tak jsme si vychutnávali komfort zdejšího winterraumu.

10. 6. – PÁTEK, PIZ BUIN
Hned po snídani vyrážíme do terénu. Naším cílem je Piz Buin (3 312 m). Podmínky jsou výrazně stížené množstvím napadnutého a mokrého sněhu. Obzvlášť závěrečné metry jdou ztuha, ale vše se nám daří celkem dobře zvládnout. Mlha se trochu rozestupuje a tak máme z výstupu krásný pocit.

A aby toho nebylo málo, večer si ještě vytáhneme mapy a vrhneme se do orientace v horském terénu.

11. 6. – SOBOTA, NÁCVIK VYTAŽENÍ Z LEDOVCOVÉ TRHLINY
Ráno nejprve trénujeme záchranné ledovcové mánévry na „sucho“ a v suchu pod střechou :-))) Každý si vyzkouší vytažení kamaráda z trhliny dvěma způsoby. Pokračujeme s nácvikem dalších důležitých technik ...

12. 6. – NEDĚLE, POHYB NA LEDOVCI, VYTAŽENÍ Z TRHLINY A NÁCVIK SKALNÍHO LEZENÍ :_)
Ráno je nádherně. Vyrážíme na „ledovec“ a začínáme trénovat téměř na ostro. Pohyb ve strmém terénu, trénink vytažení kamaráda z trhliny :-)))

Pak se vydáme ještě na sluníčkem ozářené skály a všichni si vyzkouší lezení v lanovém družstvu a pak jednotlivě bezpečné slanění.

Vyrážíme zpět na chatu a balíme věci. Sestup je sice dlouhý, ale za krásného počasí stojí za to. U aut se rychle převlékneme a v Galtüru v Alpináriu ve zdejší kavárně si přetáhneme fotky a po čaji nebo kafi se všichni rozloučíme.