Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

05. 03. 2011 - 08. 03. 2011

SILVRETTA – OPRAVDU POHODOVÝ SKIALPOVÝ PŘECHOD 2011

Silvretta – pohoří, které je i u nás velmi známým pojmem. Výstupy na Piz Buin, Dreiländerspitze a možná i na Haagspitze patří mezi klasiku. Celý přechod nabízí i celou řadu dalších perfektních a především pohodových výstupů a sjezdů vhodných i pro slabší lyžaře. Silvretta je skialpový ráj, tak se pojďme pohodově projít rájem :-)))

SOBOTA 5. 3. 2011
Náš SILVRETTA – POHODOVÝ SKIALPOVÝ TRAVERZ zahajujeme ve Ischglu. Vyrážíme lanovkama na Paulinkopf (2 864 m). Přes sedlo Zeblasjoch (2 539 m) a s opravdu krátkým výstupem se dostaneme na hranici mezi Rakouskem a Švýcarskem. Sundáváme pásy a už frčíme k chatě Heidelberger hütte (2 264 m). Trochu prašan, trochu krustička :-))) A už nás vítá klasická švýcarská chalupa se vším všudy ...

NEDĚLE 6. 3. 2011
Ráno, po vydatné snídani a hlavně po večerních palačínkách :-))), vyrážíme dál. Míříme do sedla Kronen joch (2 980 m). Pak následuje pohodový :-))) sjezdík až k chatě Jamtal hütte. Mne osobně zaujal především hromadný sjezd přímo ze sedla Kronen joch – byl to opravdu nádherný pohled :-)))

U chaty po krátké pauze ještě procvičujeme hledání s lavinovými přístroji ... Pak už jen večeře, krátká ukázka vytažení kamaráda z trhliny a pak nějaké to pivíčko a slivka :-)))

PONDĚLÍ 7. 3. 2011
Dneska vyrážíme za prašanem!!! Míříme nejprve na Hintere Jamspitze (3 156 m). Táhlý výstup se nám za okamžik odmění fantastickou jízdou v prašanu :-))) Parádní jízda, pak trochu odpočinku a už šlapeme do Tiroler Scharte. Z něj je to na chatu jen kousek. Jenže sníh je na této straně trochu jiný a tak nastává čas pro testování našich jízdních schopností :-))) Na Weisbadenerhütte (2 443 m) dorážíme ještě za sluníčka a tak je čas na velmi příjemné posezení před chatou. A protože nám holky po večeři přinesly ještě kytaru, pokračujeme v příjemném posezení ještě dál :-))) A jako velmi oblíbení gajdi tady máme připravený stůl i se speciální jmenovkou :-)))

ÚTERÝ 8. 3. 2011
Závěrečný den. Postupujeme směrem na Rauherkopf. V sedle pod vrcholem zastavujeme, kocháme se okolní krajinou, fotografujeme se a za chvilinku vyrážíme dolů. Jedná se o další fantastický sjezd v prašanu!!! Slyším sice předtím při výstupu cosi o žluté kartě, ale prašan nadchne úplně každého :-))) Pak už jen etapa pro Lukáše a to nejen Bauera :-) a už jsme u aut. Krátké posezení v kavárně u kafe, dortíků, ... nahrání fotografií a už se musíme bohužel rozloučit.

Pro mne osobně to byl úžasný výlet s přáteli, kamarády, s Háčkem, ... plný legrace a hlavně POHODY!!!